روزنامه نگار

روزنامه نگار، علاقه مند به حوزه سیاست ملت ایران وجهان

روزنامه نگار

روزنامه نگار، علاقه مند به حوزه سیاست ملت ایران وجهان

زلزله ۴.۱ ریشتری "بخش ریز" در استان بوشهر تلفات جانی نداشت

مرکز لرزه نگاری کشوری اعلام کرد: زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت ساعت ۱۹ و ۴ دقیقه امروز در مرز استان‌های بوشهر و فارس - حوالی شهر خشت رخ داد.


این زمین‌لرزه در عمق ۱۱ کیلومتری زمین اتفاق افتاد و کانون آن ۱۶ کیلومتری خشت (فارس)، ۲۱ کیلومتری وحدتیه (بوشهر) و ۲۲ کیلومتری کنار تخته (فارس) بود.


شدت زمین‌لرزه به حدی بود که برای ثانیه‌ها در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم و دشتی احساس شد.


اعزام ۴ تیم ارزیاب به محل زلزله


فتح الله نوروزی،‌ فرماندار دشتستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون خسارت جدی‌ای اعلام نشده است، بخشدار وحدتیه و دهیاران در حال بررسی بیشتر هستند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز تصریح کرد: در اولین لحظات وقوع این زمین لرزه ۴ تیم‌های ارزیاب و اعضا خانه‌های هلال روستاها و شهرهای نزدیک به مناطق اعزام شدند.


غلامرضا حاجیانی گفت: گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی و همچنین استعلام از خانه‌های هلال و دهیاران منطقه، حاکی از این است که خوشبختانه این زمین لرزه خسارات جانی و مالی به دنبال نداشته است.


وی از آماده باش تیم های عملیاتی این جمعیت خبر داد و از کلیه هم استانی‌های عزیز خواست ارامش خود را حفظ کرده و از عزیمت به مناطق پرخطر پرهیز کنند.


زمین‌لرزه به آثار تاریخی بوشهر آسیبی نرسد

معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر هم گفت: با بررسی‌های اولیه، گزارشی مبنی بر آسیب زلزله به آثار تاریخی استان گزارش نشده است. 


نصرالله ابراهیمی ادامه داد: فاصله مرکز استان تا مرکز این زمین‌لرزه ۸۹ کیلومتر بوده و کارشناسان این معاونت با بررسی‌های بعدی، در صورت آسیب برآورد خسارت را اعلام خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد