روزنامه نگار

روزنامه نگار، علاقه مند به حوزه سیاست ملت ایران وجهان

روزنامه نگار

روزنامه نگار، علاقه مند به حوزه سیاست ملت ایران وجهان

اعتراضات اصفهان؛ تایید دستگیری ۶۷ نفر از سوی پلیس

وی به خبرگزاری فارس گفته است که این افراد توسط "عوامل اطلاعاتی نامحسوس یگان ویژه با مستندسازی و طبق روال قانونی" دستگیر شده و جزو "عوامل و محرکین اصلی" بوده‌اند.


پیشتر، "سازمان حقوق بشر ایران" گفت در اعتراض‌های روز جمعه در اصفهان بیش از ۱۲۰ نفر بازداشت شدند.


فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی اصفهان، اعتراضات دیروز مردم را وابسته به "معاندین، سلطنت طلب ها و منافقین" دانست و تعداد معترضان را حدود ۲ تا ۳ هزار نفر اعلام کرد.

در همین حال نورالدین سلطانیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به خبرگزاری ایرنا گفته است که "هیچ مورد فوتی در حوادث روز گذشته (پنجم آذر)شهر اصفهان گزارش نشده است".


به گفته وی در حوادث دیروز "تعدادی از هموطنان، همشهریان و پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی" مجروح شده بودند و " بیشتر مصدومان ۱۸ تا ۵۵ ساله هستند و در بین آنها تعدادی هم زن مشاهده می‌شوند".


وی بدون اعلام نام یا جنسیت تایید کرد که حال ۲ نفر از مصدومان "وخیم" است و از بستری بودن آنها از بخش آی سی‌یو خبر داد.

آقای سلطانیان گفت که آمار دقیق مصدومان را در روزهای آینده اعلام خواهد کرد.


فرمانده انتظامی استان اصفهان در مصاحبه شبکه خبر ایران تائید کرد در جریان اعتراض‌ها به کم‌آبی و انتقال آب، بازداشت‌هایی صورت گرفته است.


محمدرضا میرحیدری، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از ذکر آمار دقیق بازداشت شدگان خودداری کرد ولی گفت نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و دستگاه قضایی آمار بازداشت شدگان را اعلام خواهند کرد.


"سازمان حقوق بشر ایران" می‌گوید در اعتراض‌های روز جمعه در اصفهان بیش از ۱۲۰ نفر بازداشت شده‌اند.


در همین حال وزارت امور خارجه آمریکا گفته است اعتراض‌ها در ایران را دنبال می‌کند. یک سخنگوی این وزارتخانه به بخش فارسی صدای آمریکا گفته است مردم ایران حق دارند "آزادانه سرخوردگی خود را ابراز کنند و از دولت پاسخ بخواهند."


روز جمعه گزارش شد خدمات اینترنت اپراتورهای تلفن همراه؛ همراه اول، ایرانسل و رایتل در اصفهان قطع شد و فقط اینترنت‌ خانگی وصل بود. نت‌بلاکس که در مورد قطعی اینترنت در کشورها گزارش می‌دهد اختلال و قطعی اینترنت در برخی مناطق در ایران را تائید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد