روزنامه نگار

روزنامه نگار، علاقه مند به حوزه سیاست ملت ایران وجهان

روزنامه نگار

روزنامه نگار، علاقه مند به حوزه سیاست ملت ایران وجهان

انهدام باند قاچاقچیان اسلحه در البرز

در پی رصد اطلاعاتی نیروهای امنیتی در اداره کل اطلاعات استان البرز، باند قاچاق اسلحه روز گذشته در این استان متلاشی و تعدادی از متهمان این پرونده در یک منزل ویلایی در یکی از مناطق حاشیه ای البرز دستگیر شدند.

در این عملیات پیچیده تعداد قابل توجهی اسلحه کلاشینکف و سلاح کمری به همراه مهمات آنها کشف شد.


یکی از اعضای باند که 31 سال سن دارد در مورد اهداف خود از ورود به حوزه قاچاق اسلحه، گفت:به دلیل مشکلات مالی به پیشنهاد یکی از دوستانم وارد این حوزه به دلیل سود بالا شدم.


وی افزود: با پیدا کردن مشتری در استان البرز به دنبال فروش این اسلحه‌ها بودیم.


یکی دیگر از دیگر اعضای باند قاچاق و فروش اسحله در مورد دلایل ورود به این حوزه، اظهار داشت: در آخرین مرحله قرار بود حدود 200 تا 300 اسلحه در استان البرز به یک مشتری بفروشیم.


وی افزود: نمونه اسلحه را به خریدار برای کارشناسی نشان دادیم و قرار شد تعداد زیادی اسلحه به خریدار تحویل بدهیم.


این متهم با اشاره به اینکه با عزیمت به یکی از استان‌های غربی کشور اسلحه ها را خریدم و با جاسازی در خودرو به تهران منتقل کردیم، ادامه داد: در هر سفری بین 15 تا 20 اسلحه به البرز منتقل می کردیم.


وی با اشاره به تعداد اسلحه های کشف شده از این باند عنوان کرد: 24 سلاح کمری و 51 قبضه سلاح کلاشنینکف داشتیم که دستگیر شدیم.

آتش سوزی در یک بیمارستان در خیابان انقلاب تهران

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران درباره وقوع حریق در یک بیمارستان در محدوده انقلاب اظهار داشت: ساعت ۵:۳۱ صبح امروز وقوع حریق در خیابان انقلاب خیابان برادران مظفر جنوبی از طریق سامانه ۱۲۵ به نیروهای آتش‌نشانی اطلاع داده شد

وی افزود: بلافاصله نیروهای سه ایستگاه آتش نشانی همراه با خودروهای پشتیبانی و تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.


ملکی ادامه داد: خوشبختانه یک ایستگاه آتش نشانی هم در فاصله چند صد متری این بیمارستان قرار داشت و نیروهای آتش‌نشانی در اسرع وقت به محل حادثه رسیدند.


سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این بیمارستان دارای ۷ طبقه بوده و در حیاط این بیمارستان فضای تاسیساتی ایجاد شده بوده که طعمه حریق شده است، گفت: ولی به دلیل شدت شعله‌های آتش، دود از طریق پنجره ها به داخل بخش های بیمارستان نفوذ کرده بود.


وی گفت: به دلیل پیشگیری از وقوع خطرات احتمالی برای بیماران حاضر و بستری در بیمارستان برخی از بیماران که در خطر بودند به محل و بخش های امن تر منتقل شدند و تخلیه دود و همچنین اطفاء حریق در اسرع وقت انجام گرفت.


 وی گفت: خوشبختانه این حادثه مصدومیت و یا تلفات جانی به همراه نداشت.

وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ درجه در کرمان

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ درجه بامداد پنج‌شنبه، ۲۹ مهرماه، بخش‌هایی از استان کرمان را لرزاند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، این زلزله در ساعت ۹ و ۳۵ دقیقه در زهکلوت در شهرستان رودبار استان کرمان در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان، گفته است که این زمین‌لرزه تاکنون تلفات و خساراتی در پی نداشته است.

به گفته آقای سعیدی، این زلزله در روستاهای حاشیه منطقه تالاب جازموریان و در تالاب احساس شده است.

بر اساس اعلام‌ نهادهای بین‌المللی و داخلی، ایران دهمین کشور زلزله‌خیز جهان است.

علی بیت‌اللهی، دبیر کارگروه ملی زلزله و مخاطرات طبیعی، پیشتر گفته بود که ۶۷ درصد مساحت ایران در منطقه با «خطر بالا» و ۹ درصد از مساحت کشور در منطقه با «خطر بسیار بالای» زلزله قرار دارد.

او همچنین گفته بود که برآوردها نشان می‌دهد که از کل جمعیت کشور حدود ۳۵ میلیون نفر هم در واحدهای فاقد اسکلت زندگی می‌کنند که این عدد گویای ریسک بالای زلزله در ایران است.

بسیاری از مسئولان و کارشناسان بارها درباره نبود آمادگی کافی برای مدیریت بحران زلزله‌های بزرگ در نقاط مختلف کشور هشدار داده‌اند.

از هر سه ایرانی، یک نفر در فقر مطلق زندگی می‌کند

گزارش «‌پایش فقر» که از سوی معاونت رفاه‌ اجتماعی این وزارتخانه تهیه شده، تخمین زده است که خط فقر در ایران در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن، رشدی ۳۸ درصدی داشته است.

بر این اساس، حداقل ۲۶ میلیون نفر در ایران در فقر مطلق زندگی می‌کنند.

این گزارش تاکید می‌کند که به دلیل تحولات در اقتصاد کلان ایران در یک دهه اخیر، نمی‌توان انتظار بهبود در وضعیت معیشت خانوارهای ایرانی را داشت.

در سالیان گذشته، فاصله نرخ تورم و قیمت کالاهای مورد نیاز مردم با دستمزدها بیش از گذشته شده است.

تحریم‌های وضع شده علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ای آن، سوءمدیریت سیاسی و اقتصادی، شیوع کرونا و فساد گسترده در کشور که ناشی از عملکرد مدیران جمهوری اسلامی است، منجر به کاهش درآمدهای ارزی ایران، رشد منفی اقتصادی و بیکاری وسیع شده است.