روزنامه نگار

روزنامه نگار، علاقه مند به حوزه سیاست ملت ایران وجهان

روزنامه نگار

روزنامه نگار، علاقه مند به حوزه سیاست ملت ایران وجهان

ایران دو میلیون دوز واکسن فایزر از بلژیک وارد می‌کند

حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان عذا و دارو گفته است: برای واردات دو میلیون دوز واکسن فایزر قراردادی با هیئت امنای ارزی کشور در حال تنظیم است تا در یک تا دو ماه آینده به‌شرطی که مشکلات بین‌المللی انتقال ارز و جابه‌جایی واکسن پیش نیاید از کشور بلژیک به ایران وارد شود


حیدر محمدی اضافه کرده است: «واکسن جانسون اند جانسون هم در انتظار نهایی شدن قراردادهای بین‌المللی است.»


به گفته مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان عذا و دارو در حال حاضر شش واکسن اسپوتنیک، «بعضی از سایت‌های آسترازنکا»، سینوفارم، بهارات هند، فایزر بلژیک و جانسون اند جانسون آلمان در ایران مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده‌اند.


او اضافه کرده است این واکسن‌ها به‌محض تطبیق در بدو ورود به کشور، اجازه مصرف خواهند داشت.


این مقام دارویی در حالی از خرید دوز میلیون دوز واکسن فایزر خبر داده است که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در ۱۹ دی سال گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی، با نام بردن از واکسن فایزر، ورود واکسن آمریکایی و بریتانیایی را «ممنوع» اعلام کرد.


علی خامنه‌ای گفته بود: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر توانسته بودند واکسنی درست کنند و اگر کارخانه فایزر آنان می‌تواند واکسن درست کند، اول برای خودشان مصرف کنند که در ظرف ۲۴ساعت چهار هزار تلفات ندهند. این در مورد انگلیس هم صادق است.»


زمانی علی خامنه‌ای واردات واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی را ممنوع کرد که بسیاری از کشورهای جهان از جمله همسایگان ایران در حال برنامه‌ریزی برای دریافت واکسن‌های خارجی بودند.


ممنوعیت وارادت واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی با وعده «ستاد فرمان اجرایی فرمان امام»، زیر نظر دفتر رهبر جمهوری اسلامی برای تولید ۵۰ میلیون دوز واکسن داخلی همزمان بود.


اخیرا روزنامه شرق در گزارشی نوشت موسسه برکت، برای پیش‌فروش ۱۲۰ میلیون دُز واکسن برکت یک میلیارد دلار از «محل اعتبارات دولتی» گرفته است.


اما به دنبال ناتوانی در تحقق وعده تولید واکسن داخلی در تولید انبوه و افزایش شدید آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران، علی خامنه‌ای در روز ۲۰ مرداد امسال گفت، واکسن «به هر طریق ممکن» تامین شود.

آغاز رگبار و رعد و برق در برخی استان های کشور از امروز

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی اظهار کرد: طی دو روز آینده در ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، جنوب سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان، نیمه جنوبی و ارتفاعات کرمان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی و بارش ‌پراکنده، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.


به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از جمعه تا دوشنبه (۲ تا ۵ مهر) در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد و دریای خزر طی این مدت مواج پیش‌بینی می‌شود.


وی همچنین ضمن اشاره به وزش باد شدید در شمال غرب کشور طی فردا و جمعه (۱ و ۲ مهر) گفت: امروز (۳۱ شهریور) خلیج فارس مواج است.


مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱ مهر) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲ مهر) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳۱ شهریور و اول مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند

اقتصاد ایران ۵۷ درصد سقوط کرده است

نیک نیوز

اقتصاد ایران ۵۷ درصد سقوط کرده است

۱۴۰۰/۰۶/۲۹041


غلامحسین شافعی،‌ رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفته تولید ناخالص داخلی کشور که در سال ۹۶، ۴۴۵ میلیارد دلار بود با ۵۷ درصد کاهش به ۱۹۱ میلیارد دلار در سال ۹۹ اُفت داشته و این موضوع هشدار جدی برای آینده اقتصاد ایران است. سقوط تولید ناخالص داخلی رتبه ایران را در میان کشورهای جهان از لحاظ بزرگی اقتصاد از پله ۲۶ در ۲۰۱۷ به پله ۵۱ رسانده است.


آمارهای این مقام صنفی بخش خصوصی بنابر محاسبه‌های بانک‌جهانی است و با این حساب،‌ تولید ناخالص داخلی ایران در سه سال ۵۷ درصد افت داشته است.


اقتصاد ایران در سال گذشته نیمی از اقتصاد امارات و یک سوم اقتصاد ترکیه یا عربستان بوده است.


تولید ناخالص داخلی یعنی ارزش محصولات تولیدی و خدمات انجام شده در یک سال و بانک جهانی بر اساس «نرخ جاری قیمت‌ها و نرخ آزاد دلار» تولید ناخالص داخلی را محاسبه می‌کند.

افزایش تقاضا برای خرید سلاح سرد و گرم در ایران اشغال شده به دست مُلایان


رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران از بازداشت عامل فروش سلاح و مهمات جنگی در شمال تهران در فضای مجازی خبر داد. 

 

وی در مورد بازداشت فرد مذکور می گوید: در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه سلاح جنگی، یک قبضه سلاح شکاری، ۶۳ عدد فشنگ جنگی و ۲۰۰ عدد فشنگ سلاح شکاری کشف شد.


به نظر میرسد نظام آخوندی بشدت از مسلح شدن مردم وحشت دارد. 

ثبت قتل ٣۴۴ انسان دیگر در کارنامه خامنه‌ای



آواتودی/ بر اساس آمار رسمی منتشر شده در گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، طی ٢٤ ساعت گذشته ٣۴۴ نفر بر اثر بیماری کرونا جان باخته و ۱۷۳۹۷ مورد ابتلای جدید نیز به ثبت رسید.


علی خامنه‌ای در ۱۹ دی‌ ماه ۱۳۹۹ ورود واکسن تایید شده آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام کرد و جنایت و قتل عام ایرانیان را رقم زد